søndag 19. mai 2013

Hvor lenge var vi egentlig borte..?

Onsdag i forrige uke pakket jeg unger med dertil egnet utstyr i bilen, smasket adjøss til mannen før vi satte fronten mot min vakre hjembygd. HM skulle jobbe hele torsdag, men ha fri i helga. Og med fri mener jeg naturligvis at han skulle jobbe uforstyrret med husprosjektet vårt.. Da vi kom hjem på søndag for ei uke siden ble jeg målløs av beundring - så mye hadde skjedd!

Vi begynte for flere uker siden å rive inne på rommet ved siden av barnerommet. Her er noen bilder fra den prosessen:







Da vi kom hjem hadde HM og svigerfar virkelig fått fart på sakene. Det første som møtte oss var en sperre lagd av plast (det minnet mistenkelig om en scene fra en skrekkfilm..og det tok noen dager før jeg vennet meg til den uvante lyden av plast som flyttet seg..)

Den blir uansett værende. Det er så praktisk med tanke på oppussingsstøv som dras med rundt til resten av huset. Her kommer flere bilder fra utviklingen der oppe:





Alt var revet, inkludert veggen mot gangen (som skal bli toalett), strømforsyning flyttet, mur revet, støypet og pusset, nye lekter var kommet på og alt skrot var samlet på hengeren. I tillegg hadde de montert opp loftsluke i taket, noe HM nesten måtte vise meg for at jeg skulle oppdage.. Nede i hovedetasjen står den nye døra og venter.

Og som om ikke disse bragdene var nok hadde de i tillegg flyttet og forankret trampolina, og satt opp lekestativ til ungene! Gjett om det var stas..! :) 

5 kommentarer:

  1. Moronår man ser det går fremover! :) lykke til med eksamen :) har igjen 4 jeg, gleder meg til å "få igjen" livet mitt

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er stressende når det står på, men så godt å gjennomføre! Lykke til med de resterende :)

      Slett
  2. Så herlig når ein ser det går framover,gleder meg til å følge og sjå resultatet:)
    Nyt resten av pinsen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Deilig når ting skjer i oppussingen )) vi brukte mye plast som støv- stopper mellom rom , enkelt og ikke minst veldig effektivt) blir spennende å se mer av oppussingen deres) fin fin dag til deg!

    SvarSlett
  4. Takk Lillian og Mille! :) Jeg er også spent på fortsettelsen mtp garasjeprosjektet som også er sånn smått påbegynt... ;)

    SvarSlett