lørdag 25. februar 2012

Bli med inn på badet vårt

En renoveringsprosess kan
være krevende. Svært krevende.
Her i gården valgte vi å rive
utbygget med toalett og dusj,
og satte opp midlertidig bad
nede i kjelleren, som vi måtte
ut av huset for å komme til.
Vi trodde vi skulle ha det sånn
i et par måneder, toppen...
...det varte i over et år..
:)

Det var derfor mildt sagt
en gledens dag da vårt
flunke nye bad stod klart,
og siden jeg var gravid igjen
var jeg svææært takknemlig
for at denne graviditeten
ikke kom til å inneholde
netter hvor jeg måtte kle meg
for polferd, bare for å gå på do..

Jeg ryddet og vasket på badet før helga, 
så da benyttet jeg anledningen
til å knipse litt bilder og vise dere.
Å holde orden er utfordrende
med våre små arbeidsmaur i huset,
men når det er helg forsøker vi i alle fall.

Stor hvit, høyglanset innredning.
Vi er først og fremst avhengig av oppbevaring,
så noe minimalistisk og smekkert er ikke for oss.
Er veldig fornøyd med denne løsningen.

Innredningen er til høyre,
og til venstre har vi en kommode
under vinduet.

Hemnes kommode fra IKEA gir i grunn
perfekt stellehøyde både for mannen og meg.

Stellematta ligger løst oppå et anti-skli belegg,
og begge kan tas bort når stelleperioden er over.

Kommoden er genial for oss, mer enn stor nok 
til å romme alt av innetøy til ungene.

Vi har en langsgående kant 
(ca 120 cm høy) 
mot en av ytterveggene.
Den er flislagt med de mørke flisene 
som vi har på gulvet,
og på veggen bak baderomsinnredninga.

Kanten er en fin støvsamler...
..men fungerer også ganske bra til oppbevaring av
blant annet ungenes stellesaker, salver o.l.

Samme funksjon har i grunn vinduskarmen.
Det er vel ikke akkurat nominerbart til noen interiørpris,
men det er praktisk. Veldig praktisk.
Det teller mest for oss nå.

Underholdning for å ligge i ro.
Det fungerer innimellom.
Eller. Egentlig ikke.
Men den er fin å se på! 

 Bading er gøy!

Vi har dusj med "badekarbunn"
og angrer ikke et sekund.
Fikk ingen fine bilder av dusjen
(det er kanskje umulig i utgangspunktet)
så da får dere se litt bade-stjæsj i stedet for.

Litt jentealibi!

Flisene er fra Norfloor. 
De hvite heter Neve 36, 
mens de mørke heter Koshi 36N.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar